Fra purpose til adfærd

Vi har hjulpet Fiberpartner med at sætte en ny bæredygtig agenda i polyesterindustrien.

Opgave

Fiberpartner er en global leverandør af og konsulent inden for tekstilfibre med en klar mission om at gøre polyesterindustrien mere bæredygtig. Virksomheden er bindeled mellem internationale fiberfabrikanter og producenter af alt fra dyner til vådservietter.
I 2020 blev Fiberpartner global licenshaver af PrimaLoft® Bio™, som er en innovativ teknologi, der gør det muligt, at fabrikerede fibre og polyester hurtigt bliver nedbrudt biologisk på lossepladser, i have og i spildevand. Med ambitionen om at forandre polyesterindustrien, fik vi stillet til opgave at formulere Fiberpartners purpose samt at bygge en kommunikationsplatform, der kunne drive det globale salg af PrimaLoft® Bio™ og dermed manifestere Fiberpartners position i industrien.

Tilgang

Vi hjalp Fiberpartner med at forme og definere deres purpose baseret på virksomhedens bæredygtige ambition, industriens behov og lovgivningens dynamiske udvikling. Da purpose var formuleret, udviklede vi en kommunikationsplatform, der klart og overbevisende udtrykte potentialet i en mere bæredygtig produktion af polyester. Vi omdannede kompleks viden til konkrete produktfordele og gav Fiberpartner en unik stemme, der differentierede dem i et ellers monotont og teknisk B2B-marked.

Impact

Vi har udviklet B2B-markedsføring, visualiseringer af CO2, videoer og salgsmateriale til Fiberpartner. Med kommunikationen har vi skabt en brændende platform, der inspirerer til bæredygtige beslutninger og tættere samarbejde i en branche, der tegner sig for den fjerdestørste miljømæssige påvirkning af verden.

Samtidig har vi udarbejdet salgsmateriale og kommunikationsguides til Fiberpartners kunder, så de lettere kan overbringe budskabet til deres kunder. På den måde har vi gjort det lidt nemmere at gå i en bæredygtig retning, så en mindre del af de 3,6 mio. ton polyester, der hvert år produceres, ender som forurening i jord og hav.